Grafikai pályázat 2. – Eredményhirdetés
Megszületett a Grafikai pályázat borítótervek készítésére 2. elnevezésű pályázat végeredménye.
A pályázatra 83 borítóterv érkezett, melyek közül 100 Mini Történet témában 34 borítóterv, Japán a szamurájkorban témában 49 borítóterv. Az érvényes borítótervek száma 66. Az érvénytelen borítótervek jeligéi ITT megtekinthetők.
A Trivium Egyesület a pályázatot eredményesnek és érvényesnek minősítette.
A Zsűri tagjai a Trivium Egyesület szerkesztői és tagjai voltak:
Braun Krisztina, Czinkos Éva, Fazekas Beáta, Guti Csaba, Hum-Kovács Hermina, Kereder Márk, Kőszegi-Arbeiter Anita, Krizsai Réka, Maraffai Viktória, Márkus István, Ripp Gábor, T. Takács Zsuzsa
Adatkezelő adminisztrátor: Tárcza Zoltán
A zsűritagok a borítóterveket 1-10-ig terjedő skálán pontozták, majd a pontokat átlagolták. Így született meg az eredmény.
.
100 Mini Történet témában a legnagyobb átlagpontot Pallagi Balázs borítóterve érte el.
Jelige: Végtelennyi mini világ
.
Japán a szamurájkorban témában a legnagyobb átlagpontot Tar Attila borítóterve érte el.
Jelige: Frakk
A nyerteseket e-mailben tájékoztatjuk.
A pályázóknak köszönjük a részvételt, a nyerteseknek szeretettel gratulálunk!
.
Tisztelt Trivium!
Köszönöm a részvételi lehetőséget a pályázaton a heylezésemre lennék kiváncsi – KOEN jeligével lett beküldve a pályamunka. Előre is köszönöm az információt és a segítséget.
A nyertes munkákat készítő pályázóknak ezennel is gratulálni szeretnék!
Nagyon szépen köszönöm! 🙂
Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!
Cathy, e-mailben elküldtem a helyezéseit.
Kedves Éva!
Olvastam a szabályzatot, és nem is a képek közzétételét kértem, hanem a 2. és 3. helyezettek jeligéit. Akkor maga az alkotó tudja meg, hogy a műve dobogón végzett. A zsűrik pontszámáról nyilván van valami összesítés, mert valahogy megszületett az 1. hely.
Én csak azt szerettem volna, hogy aki bár nem nyert, mégis tudná, hogy a műve, alkotása megérte a fáradtságot.
Megjegyzem én is pályázó voltam, és több órát töltöttem a műveim megalkotásával. Személy szerint nekem nagyon jól esne, ha tudnám, hogy megérte. 🙂
Köszönöm!
A második és harmadik helyezetteket nem tehetjük közzé, ugyanis a pályázati kiírásban benne van, hogy:
„7.1. A Trivium Egyesület a nem nyertes borítóterveket nem őrzi meg, azokat semmilyen formában nem használja fel, harmadik félnek nem adja át, sem a nem nyertes terveket, sem a tervezőik nevét sem a honlapján, sem a közösségi oldalain nem teszi közzé, sem a pályázat időtartama alatt, sem a pályázat lezárulta után, a nem nyertes borítótervekről értékelést nem ír, és nem tesz közzé.”
Kedves Zsűritagok!
Kaphatnék választ a kérdésemre? Úgy látom a hozzászólásom kedvelésének számából, mást is érdekelné a 2. és 3. helyezett.
Köszönöm!
Szép napot Mindenkinek!
Először is szeretnék gratulálni a nyerteseknek! Szép, precíz munkával pályáztak, megérdemlik a győzelmet! 🙂
Kedves Zsűritagok!
Nem lehetne, hogy mindkét témában a 2. és 3. helyen végzett pályaművek jeligéit is közöljék? Szerintem egy művésznek, grafikusnak, pályázónak nagy elismerés lenne, ha tudná, hogy bár nem ő nyert, de mégis dobogón végzett az alkotása. Nem hiába dolgozott vele.
Üdv
Az is gyönyörű!
Na az lett volna ide extravagáns!
Bár ott az egyik fő stílusjegy talán a domborműves gerinc, ezt technikailag -akár csak grafikailag mímelve- a hely hiányában kivitelezhetetlen lett volna.
De igaz: a kisiparszerű könyvkötészet gyönyörű, és abban -ha talán nem is magasabb kategória- csak másabb, „kézművesebb” jelleg és technológia/technika van. Ide talán nem illik.
Ilyen ez, ízlések és pofonok. 😀 az én zsánerem az 1800-as évekbeli antik könyvek borítói, másoknak meg a 80as évek scifije.
Még egy apróság, bocsánat:
szerintem akkor „kitűnő” egy kép, ha „hallod” a képet.
A 100 minisnél halljátok a szélzúgást?
(És ez furcsa lesz biztos, de: halljátok az éjszakai égbolt dermedt csöndjét ezzel egyidejűleg?
És hogy tovább borzoljam a hülyeségeimmel az idegeket: 🙂 a szamurájosnál én a „büszkeséget” és az „élettapasztalatot” hallom. :))
Üdv!
Szia Dorin!
Nekem pont azért tetszett a 100 Minis borító, mert én is úgy láttam a legelső blikkre, hogy egy másik bolygón történik. Ez már alapból érdekes. A „kozmoszos” háttér elképesztő nyugalmat áraszt. A szélben szálló pitypang-magok (vagy minek nevezik) meg ezzel ellentétben mozgalmassá teszik a történést. Szerintem nem kiegyensúlyozatlan lesz ettől, hanem ellenkezőleg, pont hogy kiegyensúlyozza a háttér nyugalmát, mozgalmas lesz a kép, nem egy statikus pillanat-fotó.
Összességében is találó, „mondanivalójában” is jelent: a sok apró szálló dolog (történet), ami nem megszokott környezetben van (sok-sok író, ilyen nem nagyon van), ezeket a történeteket meg szélnek eresztjük (Közönség), onnantól kezdve pedig rábízzuk őket -na nem a szerencsére, mert talán nem véletlenül kerültek bele, amik belekerültek, hanem mert eszméletlen jók- szóval rábízzuk őket az Olvasókra. Onnantól kezdve már nem vagyunk részesei a történeteknek, külön életet élnek.
Még egy hasonlat: ahogy a pitypang magjai a növényből nőttek, úgy az írások is az Életből táplálkoztak. És mint magok, az Olvasó lelkében nyílnak ki. Szerintem ez tök jó ötlet volt a Pályázótól.
A hangulat meg jól mondod: retro SF. (A kedvencem!!! 😉 )
Az eltérő írásképről: esküszöm, nekem ilyen érzésem nem volt. Pont, hogy a Sci-fi vonal miatt legitim az a futurisztikus stílus, szerintem.
Szóval Kedves Dorin!
Kérlek ne légy szomorú, mert ez a borító fantasztikus, legalább is szerintem, nekem fentiek miatt tetszett nagyon.
A szamurájos felvetésről: a téma jóllehet időben meghatározott volt, mégsem nevezném történelminek. A Japán kultúrkörben kellett játszódnia, ez igaz. De nem valós történelmi eseményeket, dokumentum-szerű eseményleírásokat kellett írni, szerintem senki sem ezt csinálta (bár nem olvastam a műveket) hanem erős a gyanúm, hogy mindenki a „fantázia mezején kerített be legelőt”. 🙂 Legalább is én ilyet írtam.
A képregényes-ponyva stílust megintcsak abszolút legitimálja az összes fellelhető japán manga, stb…
A színek harmóniája, hangulata ennél a borítónál különösen jó, kifinomult és tűpontos stíluselemek vannak a borítón, mint pl. hogy elöl elölről van a szamuráj, a hátsó borítón pedig hátulról. Ez ugye milyen magától értetődően hangzik? Pedig Ő csinálta csak így!
Szívből gratulálok a Nyerteseknek és totál „meg vagyok elégedve”, hogy ilyen nagyarcú kifejezéseket is leírjak.
És:
Szuper volt mindenki, de ebből az átlagolásból ez a két nyertes jött ki.
És szerintem abszolút jogosan!
Üdv!
Kicsit szomorú vagyok. Úgy érzem, hogy bennem van a hiba, amiért nem találom szépnek a 100 mini történetes borítót. A virágok és hegyek egybefolyó fehérsége azt az érzést kelti, hogy egy másik bolygón járunk, amire a galaxisos színes háttér rá is erősít. A szélben elszálló dolgok pedig kiegyensúlyozatlanná teszik a kompozíciót, főleg ha belegondolunk, hogy ez a kép félbe lesz hajtva és ahogy a kezünkbe fogjuk, egyszerre csak az elejét fogjuk látni. Az alsó fehér csík sem igazán passzol nekem. A tipológia pedig mintha csak rávágták volna a 3. betűtípust, amit feldobott a photoshop. Az egész összhangja, mintha egy ’80-as évekbeli beginner scifi regényt látnék.
Én sem vagyok érintett, de nekem kifejezetten tetszik a 100 Mini Történet betűtípus használata. Igen, eltér a kép hangulatától, de így látatlanban is elég nagy összegben mernék fogadni, hogy a 100 novella stílusa, hangulata, témája is igen sokféle lesz. Így szerintem ebben az esetben nem probléma, sőt kifejezetten előny, ha a borító nem sugall semmiféle egységet. Az előző borítótervnél (nem vagyok szakértő a témában) szerintem sokkal jobb.
A helytelen cím használata miatti észrevétellel viszont teljesen egyetértek. Ha a logo színe miatt ki lehet valakit zárni, akkor a helytelen cím feletti szemet hunyás legalábbis kicsit furcsa.
Az egyéni ízlés a zsűritagoknál is épp úgy „működik”, mint a kommentelőknél. Az egyiknek ez tetszik, a másiknak amaz. Az egyik több pontot adott, a másik kevesebbet. Senki véleménye nem lehet egyedül kizárólagos. Az átlagolás adta meg a végeredményt.
A 100 Minis témában a hibás cím tartalmilag változtatta meg a a kötetet, míg a nyertes szamurájos tervnél a címben csak helyesírási hiba van, ami könnyen javítható.
Mielőtt felteszem a kérdésemet két dolgot tisztázni szeretnék.
1. Nem vagyok érintett, sem én sem ismerőseim nem indultak a pályázaton.
2. Nem az a szándékom, hogy bárkit is mebántsak.
A kérdés pedig:
A zsűrivel van a probléma, vagy a beérkezett pályázatok voltak ennyire szegényesek?
Mélyebb elemzés nélkül, ami első ránézésre lerí a tervekről:
100 Mini Történet: A betűtípus használat, ami erőteljesen mesterséges hangulatot sugall, egyáltalán nem illik össze a felhasznált képpel.
Japán a szamurájkorban: A képek stílusa egyáltalán nem összeegyeztethető a történelmi témával, a cím „Japán” részének a szine pedig túlságosan beleolvad a háttérbe, mindemellett nem helyesen szerepel a borítóterven a cím.
A helytelen cím használata a 100 Mini Történet esetében kizáró ok volt egy pályázónál, akkor a másik kötet esetén miért nem az?