TRIVIUM EGYESÜLET
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. BEVEZETÉS
Az alábbi Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) egymással szerződésben álló felekre vonatkozik. Egyrészről a Trivium Egyesületre mint eladóra (továbbiakban: Eladó), másrészről a Trivium Egyesület webshopjában terméket vásárlóra (továbbiakban: Vásárló), illetve a https://triviumnet.hu honlap (továbbiakban: Honlap) használóira.
Az Eladó adatai
Cégnév: Trivium Egyesület
Cég székhelye: HU-2721 Pilis, Bicskei út 16.
Telefon: +36 29 954 303
E-mail címe: trivium@triviumnet.hu
Web: http://triviumnet.hu
Nyilvántartásba-vételi szerv: Budapest Környéki Törvényszék
Nyilvántartási szám: 13-02-0005551
Adószám: 18725605-1-13
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-127553/2017
Engedély száma: 262/2017.
A webshop neve: Trivium Webshop
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai
Neve: Tárhelypark Kft.
Székhelye: 2724 Újlengyel, Határ út 12.
Telephelye: 1119 Budapest, Mohai köz 4. IV. em. 4.
Adószáma: 23289903-2-13
Cégjegyzékszáma: 23289903-6201-113-13
A jelen ÁSZF 2017. szeptember 15. napjától érvényes az Eladó és a Vásárló között a Honlapon történő rendelésre és vásárlásra, azok nem alkalmazhatóak a korábban megkötött szerződésekre, és visszavonásig érvényesek. Ettől eltérő feltételeket csak a Vásárló és az Eladó közös akaratával írásban lehet kikötni. A Vásárló a Honlapon történő rendeléssel és vásárlással az ott elolvasott feltételeket elfogadja. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a megrendelés következményeként a megrendelt termékre közötte és az Eladó között elektronikus adás-vételi, illetve szállítási szerződés jön létre. A szerződés a megrendelés az Eladó általi visszaigazolásával jön létre, és az Eladó általi szerződésszerű teljesítéssel szűnik meg.
Vonatkozó jogszabályok
- A Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.),
- Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény(továbbiakban: elektronikus kereskedelmi törvény),
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
- A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény,
- A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (továbbiakban: gazdasági reklámtörvény),
- Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
- A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet,
- Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet,
- A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet.
2. ADATKEZELÉSI SZABÁLYOK
A Trivium Egyesület (Hu-2721 Pilis, Bicskei út 16.) mint adatkezelő, magára nézve kötelezőnek ismeri el az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat. Kötelezettséget vállal, hogy az adatkezelése megfelel a jelen szabályzatban és a hatályos jogszabályokban meghatározott elvárásoknak.
A Trivium Egyesület https://triviumnet.hu címen elérhető webshop adatkezelésével kapcsolatban felmerülő adatvédelmi irányelvek elérhető a https://triviumnet.hu/adatvedelmi-tajekoztato oldalon, ITT letölthető pdf formátumban.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-127553/2017
3. A HONLAP HASZNÁLATA, RENDELÉS
A Honlapon a webshopban található árukínálat csak bemutatásra szolgáló internetes katalógus, nem képez az Eladóra nézve jogilag kötelező érvényű ajánlattételt. A benne található információk tájékoztató jellegűek.
A katalógusban található kategóriák ikonjaira kattintva megtekinthetők a termékek részletes adatlapjai (terméklap), azoknak lényeges tulajdonságaival. A mindenkori vételárak és az akciós árak az információs oldalon az áru mellett vannak feltüntetve, amelyek magukban foglalják a szállítás postai költségét és a csomagolás költségét is, de az Eladó alanyi adómentessége lévén nem tartalmaznak ÁFÁ-t. Az Eladó az árváltoztatás jogát fenntartja.
A Vásárló a megrendelni kívánt termékeket a „Kosárba rakom” gombra kattintással helyezi a virtuális bevásárlókosárba (továbbiakban: Kosár). A Kosár aktuális tartalma bármikor ellenőrizhető, módosítható és törölhető. A „Tovább a pénztárhoz” ikonra kattintva a Számlázási adatokban a Vásárló megadja a nevét, címét, telefonszámát, választhat szállítási címet, fizetési módot, és létrehozhat saját fiókot. A „Megrendelés elküldése” ikonra kattintás után a Vásárló megtekintheti a végleges rendelést a végösszeggel és a szállítási adatokkal együtt. Az Eladó a megrendelést rögzíti, iktatja, és mielőbb, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazoló e-mailt küld a rendelésről.
Az Eladó a rendelést e-mailben jelenti készre a Vásárlónak.
A folyamat a vásárlás bármelyik pontján bármikor megszakítható.
Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a megrendelés teljesítésétől elálljon, ha a megrendelt termék nem elérhető, vagy más körülmények miatt a teljesítést nem vállalhatja. Ebben az esetben haladéktalanul értesíti a Vásárlót, és a megrendeléssel kapcsolatban teljesített fizetéseket haladéktalanul visszatéríti a Vásárlónak. Az Eladó a teljesítéstől való elállás miatt kártérítésre nem kötelezhető. Amennyiben nem minden termék áll rendelkezésre, a Vásárló kérhet részszállítást a rendelkezésre álló termékekre.
A Vásárlónak a megrendelést követő 24 órán belül lehetősége van a megrendelés módosítására, illetve törlésére, az ugyfelszolgalat@triviumnet.hu e-mail címre küldött levélben, melyben a módosítandó/törlendő rendelés adatainak (eredeti rendelés visszaigazolásának időpontja, megrendelő adatai) megadása is szükséges.
4. FIZETÉS, SZÁLLÍTÁS
A Vásárló a következő fizetési módok közül választhat: közvetlen banki átutalás az Eladó bankszámlájára, csekkes fizetés vagy PayPal fizetés. A megrendelt nyomtatott formátumú könyveket, CD-ket és egyéb adathordozókon rögzített termékeket a fizetés megtörténte után az Eladó postai úton kézbesíti a Vásárlónak. Elektronikus formátumú termék vásárlásakor a vételárnak az Eladó számláján történő megérkezése után az Eladó lehetővé teszi a megvásárolt termék elektronikus letöltését a Honlapról. A vételár teljes kiegyenlítéséig a termék az Eladó tulajdonában marad, az Eladó a termék tekintetében a tulajdonjogát a teljes vételár kiegyenlítéséig kifejezetten fenntartja. A fizetési határidő kártyás fizetés esetén a megrendelés időpontja. Amennyiben a Vásárló a fizetési határidőig nem egyenlíti ki a vételárat, úgy az Eladó jogosult elállni a szerződéstől.
A szállítás a megrendelés napjától számított 8 munkanapon belül történik. A Vásárlónak kell gondoskodnia arról, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol biztosított a küldemény átvétele. Az átvételre a Vásárló, illetve a Vásárló által megadott szállítási címen tartózkodó egyéb személy jogosult. A küldemény sértetlenségéért a felelősség a küldemény kézbesítésétől kezdve átszáll a Postára, ezért a Vásárló kötelessége kézbesítéskor a küldeményt megvizsgálni, és amennyiben azon külsérelmi nyomokat talál, választása szerint megtagadni az átvételt, jegyzőkönyvet felvetetni a sérülésről, annak egy példányát megtartani. A Vásárló bármilyen sérülést köteles az Eladónak haladéktalanul írásban jelenteni.
5. ELÁLLÁS JOGA
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti a Vásárló részére történő értékesítésre a Vásárlót indokolás nélkül elállási jog illeti meg az alábbiak szerint:
A Vásárló az elállási vagy felmondási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék adásvételekor – ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik – az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a Vásárló vagy az általa megjelölt harmadik személy általi átvételének napjától (azzal, hogy fentiek nem érintik a Vásárló azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja) 14 napon belül gyakorolhatja.
Ha a Vásárló az elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: 2721 Pilis, Bicskei út 16. vagy az ugyfelszolgalat@triviumnet.hu e-mail címre. Az elállási/felmondási nyilatkozat megérkezését az Eladó haladéktalanul visszaigazolja a Vásárlónak.
Az elállási nyilatkozatminta megtalálható jelen dokumentum 1. számú mellékletében, és ITT letölthető.
Az elállás/felmondás joghatásai
A 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvény alapján, ha a Vásárló eláll a szerződéstől, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi vételárat.
A visszatérítést az Eladó mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapja a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A Vásárló köteles az Eladónak a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. A vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Vásárló nem gyakorolhatja a fenti elállás/felmondás jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vásárló tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti:
-
olyan termék tekintetében, amelynek ára a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a felmondásra/elállásra meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ,
- lezárt csomagolású hang – , illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vásárló a csomagolást felbontotta,
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével,
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha az Eladó a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a fenti felmondási/elállási jogát.
6. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Kellékszavatosság
A Vásárlót a Trivium Egyesület hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A Vásárló a választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
-
kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, a szerződéstől is elállhat.
-
választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
-
a Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A Vásárló a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Trivium Egyesület (Hu-2721 Pilis, Bicskei út 16.) vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Tárgyi termék hibája esetén a Vásárló a választása szerint a Kellékszavatosság pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik az Eladó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag a tárgyi dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Tekintettel arra, hogy a kötelező jótállás csak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében megjelölt termékekre, és azok esetében is csak 10.000 Ft felett áll fenn, és a Trivium Egyesület jótállást nem vállal a http://triviumnet.hu oldalon rendelhető termékeire, így a Vásárlót jótállás nem illeti meg.
7. VISSZAKÜLDÉS
Amennyiben a Vásárló a terméket az Eladónak visszaküldi, az alábbiak szerint kell eljárnia: a termék szállításra alkalmas csomagolásáról a Vásárló köteles gondoskodni, a nem megfelelő csomagolásból eredő, a szállítás során bekövetkező károkért az Eladó felelősséget nem vállal. Minden esetben mellékelni kell az eredeti számlát. A bizonytalan kézbesítés miatt kérjük a fogyasztási cikkeket posta helyett futárszolgálattal küldeni. Utánvéttel terhelt küldeményeket az Eladó nem vesz át.
8. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
A termék az Eladó tulajdonában marad mindaddig, amíg a Vásárló az összes fizetési kötelezettségének nem tesz teljes mértékben eleget. Ez idő alatt a Vásárló nem engedheti át a terméket harmadik félnek és nem veszélyeztetheti más módon az Eladó tulajdonát.
9. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
Bizonyos információk, adatok elengedhetetlenek a rendelés felvételéhez, a vásárlás teljesítéséhez, a számlakiállításhoz. Nélkülük a rendelés visszavonható és érvénytelennek minősül. A honlap használatával a Vásárló teljes körű felelősséget vállal azért, hogy a megadott adatok hitelesek és a valóságnak megfelelnek. A Vásárló által megadott adatokhoz állandó hozzáférhetőségi és helyreigazítási joga van, az aktuális európai és nemzeti jogszabályoknak megfelelően.
10. PANASZKEZELÉS
Az Eladó a panaszokat rögzíti, a panaszosokat bármilyen megkülönböztetés nélkül egyenlően, azonos eljárás keretében és szabályok szerint kezeli. A panaszkezelésnek gyorsnak, tisztességesnek és érdeminek kell lennie, amelynek során fel kell tárni a panasz okát, indokát és ezt követően a panaszt mielőbb orvosolni szükséges. A panaszkezelés során az adott helyzetben elvárható körültekintéssel eljáró tudatos fogyasztói magatartást tekinti alapkövetelménynek és várja el a Vásárlótól.
Panaszkezelés menete
Panasz bejelentése, rögzítése
A Vásárlók által igénybe vehető panaszbejelentés módjai:
Szóbeli panasz:
- személyesen
- telefonon
Írásbeli panasz:
- személyesen vagy más által átadott irat útján
- postai úton
- elektronikus levélben
- telefaxon
Bejelentés szóbeli (személyes és telefonos) panasz esetén
Amennyiben a Vásárló megítélése szerint a kifogásolt eljárás a helyszínen megoldható, vagy egyszerűen orvosolható, esetleg információhiányon vagy félreértésen alapul, a Vásárló a +39 29 954 303-as telefonszámon az Eladóhoz fordulhat.
Bejelentés írásbeli panasz esetén
A hatékonyabb ügyintézés érdekében az Eladó kéri a Vásárlót, hogy lehetőség szerint írásban nyújtsa be panaszait. A panasz elbírálásához szükséges a konkrét ügy pontos leírása, több kifogás esetén azok, illetve indokaik elkülönített rögzítése, továbbá a határozott igény megjelölését és a panaszban foglaltakat alátámasztó dokumentumok másolatát is mellékelni kell a beadványhoz. Amennyiben a panasznak voltak előzményei, az ezekkel kapcsolatos információkat (pl.: megrendelésszám, terméknév) is kéri az Eladó megadni.
Az írásbeli panasz érvényességi kelléke a Vásárló aláírása. Az írásbeli panasz képviselő vagy meghatalmazott útján való benyújtása esetén az Eladó vizsgálja a képviseleti jogosultságot, ezért ha a felek meghatalmazott útján járnak el, a panasz kérelmen a meghatalmazottként eljáró természetes személy nevét is fel kell tüntetni, továbbá a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazott aláírásával ellátott – legalább két tanú által aláírt, illetve saját kezűleg írt és aláírt – eredeti meghatalmazást.
A Vásárló írásbeli panaszát megküldheti:
Cégnév: Trivium Egyesület
Cég székhelye: Hu-2721 Pilis, Bicskei út 16.
Eladó e-mail címe: trivium@triviumnet.hu
Panasz kivizsgálása és megválaszolása
Szóbeli panasz
A szóbeli panaszt az Eladó haladéktalanul megvizsgálja és szükség szerint azonnal orvosolja.
Telefonon közölt panasz esetén az Eladó biztosítja az ésszerű várakozási időn belüli (5 percen belüli élőhangos bejelentkezés) hívásfogadást és ügyintézést. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát – személyesen közölt szóbeli panasz esetén – a Vásárlónak átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak megküldi. Egyebekben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.
A jegyzőkönyv a következők rögzítésére alkalmas:
- a Vásárló neve
- a Vásárló lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja
- a Vásárló panaszának részletes leírása, a panasszal érintett kifogások elkülönítetten történő rögzítésével, annak érdekében, hogy a Vásárló panaszában foglalt valamennyi kifogás teljes körűen kivizsgálásra kerüljön
- a panasszal érintett megrendelés/szerződés száma
- a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke
- az Eladó nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges
- a jegyzőkönyvet a Vásárló személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma
Írásbeli panasz
Írásbeli panasz esetén az Eladó a panaszügyet érdemben megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontját és érdemi döntését/intézkedését pontos indoklással ellátva, a panasz közlését követő 30 napon belül írásban megküldi a Vásárló részére. Igény esetén az Eladó a kivizsgálás eredményéről telefonon vagy e-mailben is értesítést küld. Előfordulhat, hogy a panasz kivizsgálása során az Eladónak kiegészítő információkra lesz szüksége a Vásárló részéről. Ebben az esetben a Vásárló érdeke az ilyen irányú megkeresés mielőbbi megválaszolása, mert az Eladó az eljárást a hiányok pótlásáig nem tudja folytatni.
Az Eladó a panaszkezelés során igyekszik a legrövidebb határidők betartásával eljárni, és biztosítja, hogy döntése során a hatályos jogszabályok szerint vizsgálja ki, orvosolja, vagy utasítja el a panaszt. Panaszügyben hozott döntését közérthetően és egyértelműen indokolva, valamennyi felvetett problémára reagálva küldi meg a Vásárló részére.
Az Eladó a panasz kivizsgálásáért a Vásárlóval szemben külön díjat nem számíthat fel.
Az Eladó a panaszkezelés során különösen az alábbi adatokat kérheti a Vásárlótól:
- neve
- megrendelés/szerződésszám
- lakcíme, székhelye, levelezési címe
- telefonszáma
- értesítés módja
- panasszal érintett termék vagy szolgáltatás
- panasz leírása, oka
- panaszos igénye
- a panasz alátámasztásához szükséges, a Vásárló birtokában lévő olyan dokumentumok másolata, amely az Eladónál nem áll rendelkezésre
- meghatalmazott útján eljáró Vásárló esetében érvényes meghatalmazás
- a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat
A panaszt benyújtó Vásárló adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.
Panaszkezelés folyamatának bemutatása
A panasz benyújtását követően az Eladó elsődleges feladata annak eldöntése, hogy a jelen szabályzatban meghatározott fogalom szerint a bejelentés panasznak minősül-e vagy sem. Amennyiben igen, sor kerül a panasz regisztrációjára.
A panasz regisztrációja után megkezdődik a panaszügy kivizsgálása. A vizsgálati szakaszban kerülhet sor a hiányzó információk, illetve szükség esetén szakvélemény beszerzésére.
Amennyiben valamennyi, a panaszbejelentés szempontjából fontos információ rendelkezésre áll, a vizsgálati szakasz lezárul, és sor kerül a döntéshozatalra.
A döntésnek három fajtája van:
- Panasz elfogadása
- Panasz részbeni elfogadása
- Panasz elutasítása
A döntéshozatalt a panaszeljárás befejezéseként a válasz elkészítése és megküldése követi a jogszabály által meghatározott, illetve a Vásárló által igényelt közlési formában (írásban, faxon, e-mailben, stb.).
Az Eladó kiemelt figyelmet fordít a minőségi panaszkezelés biztosítására, ezért az egyes panaszügyek lezárását követően a panaszkezelési folyamat teljes egészének tekintetében monitoring (elemző) tevékenységet folytat, amelynek során többek között vizsgálja:
- a panaszok átfutási idejét különféle szempontok szerinti bontásban
- a panaszok számát
- az egyes termékekhez/szolgáltatásokhoz/tranzakciókhoz kapcsolódó reklamációkat
- a Vásárló panaszkezeléssel kapcsolatos általános elégedettségét
- illetve egyes konkrét panaszügy vonatkozásában a Vásárló elégedettségét.
Tájékoztatás jogorvoslati lehetőségekről
A panasz elutasítása esetén az Eladó írásban tájékoztatja jogorvoslati álláspontjáról a Vásárlót, hogy panaszával – annak jellege szerint – milyen szervhez, hatósághoz vagy bírósághoz fordulhat. A Vásárlót ezek a lehetőségek akkor is megilletik, ha a panasz kivizsgálására nyitva álló 30 napos válaszadási határidő eredménytelenül telt el.
A panasz Eladón kívüli bejelentésének, orvoslásának lehetőségei eltérőek aszerint, hogy a Vásárló kíván-e további panaszt tenni.
Amennyiben az Eladó panaszkezelése nem jár a Vásárló számára kielégítő eredménnyel vagy nem kap 30 napon belül választ, a következő jogorvoslati lehetőségek állnak rendelkezésére:
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. Törvény alapján a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara (a továbbiakban: kamara) mellett működő független békéltető testülethez (az eljárásra – a Vásárló erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a Vásárló kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. Az Eladó székhelye szerinti békéltető testület:
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8
Telefonszáma: (1)-474-7921
A polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. Törvény szabályai alapján a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Vásárló és az Eladó közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Vásárló vagy az Eladó kérésére tanácsot ad a Vásárlót megillető jogokkal és a Vásárlót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Amennyiben az Eladó panaszkezelése a Vásárló számára nem jár kielégítő eredménnyel, a következő jogorvoslati lehetőség áll rendelkezésére: bármely, így különösen a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. Törvény szabályai szerint.
Panasznyilvántartás és adatvédelem
Az Eladó a Vásárlók panaszairól és azok megoldását szolgáló intézkedésekről nyilvántartást vezet, amely a következő főbb adatokat tartalmazza:
- a Vásárló adatait
- a panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését
- a panasz benyújtásának időpontját és módját
- a panasz orvoslására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokolását
- a panaszügy intézéséért, illetve az intézkedés végrehajtásáért felelős személy(ek) megnevezését, valamint az intézkedés teljesítésének és a panasz lezárásának határidejét
- a kivizsgálás során beszerzett információkat és esetleges szakvéleményt
- a panaszban megjelölt igényről való döntést
- a panasz megválaszolásának időpontját és módját
- a panaszkezelés elemzéséhez és fejlesztéséhez kapcsolódó egyéb információkat (pl.: panasz oka, gyakorisága)
Az Eladó az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat öt évig archiválja, és köteles azokat az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) selejtezni kell.
A panaszügyi nyilvántartásban rögzített személyes adatok kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és a panaszügyek elbírálásának célját szolgálhatják.
Az Eladó ezen felül jogosult jogai érvényesítéséhez vagy kötelezettségei teljesítéséhez a panaszokkal kapcsolatban papír alapú formában vagy elektronikusan rögzített dokumentumokat a panasz vonatkozásában előírt bizonylat megőrzési szabályoknak megfelelően, de legalább a polgári jog elévülési szabályai szerinti elévülési idő leteltéig megőrizni.
10. MAGATARTÁSI KÓDEX
Magatartási kódex: olyan – piaci önszabályozás keretében létrehozott – megállapodás vagy szabályegyüttes, amely valamely kereskedelmi gyakorlat vagy tevékenységi ágazat vonatkozásában követendő magatartási szabályokat határoz meg azon vállalkozások számára, amelyek a kódexet magukra nézve kötelezőnek ismerik el (a továbbiakban: magatartási kódexnek való alávetés).
Az Eladó tájékoztatja a Vásárlókat, hogy magatartási kódexnek nem vetette alá magát.
Pilis, 2017. szeptember 15.
Trivium Egyesület mint Eladó
A 2017. szeptember 15-től érvényes Általános Szerződési Feltételek ITT letölthető.
1. Számú Melléklet
Trivium Egyesület
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza!)
Címzett: Trivium Egyesület
2721 Pilis, Bicskei út 16.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ………………………………………………………………………………………………………………………
A vásárló(k) neve: …………………………………………………………………………………………………………………………..
A vásárló(k) címe:……………………………………………………………………………………………………………………………
A vásárló(k) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):……………………………………………………………
Kelt: ……………………………………………………
Klára,én és a tenger c novella nagyon...
Köszönöm szépen.
Kézipoggyász! Gratulálok!